სასწავლო თემის ავტორი
|
||
სახელი და გვარი
|
ელისო
ჩარკვიანი
|
|
რაიონი
|
ცაგერი
|
|
სკოლა
|
ტვიშის
საჯარო სკოლა
|
|
ქალაქი
|
ტვიში
|
|
თემის მონახაზი
|
||
თემის
დასახელება
|
||
დედამიწის ამჟამინდელი გეოგრაფიული
პროლემები
|
||
თემის შინაარსი
|
||
ადამიანი მიეჩვია იმ აზრს, რომ მინერალური
რესურსები წყალი და ჰაერი მიწა და ტყე მცენარეები და ცხოველები ულევია,მაგრამ
დადგა დრო როცა კაცობრიობა დიდი პრობლემის პირისპირ აღმოჩნდა სასიცოცხლო
მნიშვნელობის დედამიწისეული სიმდიდრის შესანარჩუნებლად განსაკუთრებული ზრუნვა და
ძალისხმევა გახდა აუცილებელი.
|
||
საგანი
|
||
გეოგრაფია
|
||
დონე/კლასი
|
||
მე-9კლასი
საბაზო საფეხური
|
||
განხორციელების დროის ჩარჩო
|
||
6 დღე
|
||
თემის საფუძვლები
|
||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
|
||
გეო.XII.4
მოსწავლე ანალიზებს გლოარულ პრობლემებს და მსჯელობს მათი გადაჭრის შესაძლო
გზებზე.
მოსწავლეს ესმის გლობარული პრობლემის გადაჭრის
აუცილებლობა და შეუძლია ამ თემაზე მსჯელობა. 1.გამოარჩევს იმ გლობარულ
პრობლემებს,რომელთა მოგვარებაც მისი აზრით ახალო მომავალშია შესაძლებელი და და
გამოთქვამს ვარაუდს მათი გადაჭრის შესაძლო გზებზე.
2.ირჩევს მისთვის აქტუალურ გლობალურპრობლემას,
ეცნობა არსებულ მდგომარეობას და ქმნის მისი მისი განვითარების მოდელს (გადაჭრის
და გადაუჭრელობის შემთხვევაში)
3.ჯგუფური მუშაობის შედეგად იკვლევს გლობარული პრობლემების
მოდელირების საკითხებს და მსჯელობს ერთიანი მსოფლიოს კონცეფციის შესახებ.
4.მსჯელბს გლობარულ პრობლემებზე საქართველოსთან
მიმართებაში.
5.გაიაზრებს გლობარული პრობლემების მოგვარების
სტრატეგიულ მნიშვნელობას მდგრადი განვითარებისათვის.
|
||
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
|
||
1.მოსწავლეები მსჯელობს ბუნებრივ რესურსების
მდგრად მდგრად მართვაზე, მათ რაციონალურ და მრავალმხრივ გამოყენებაზე,
2.ასოციაციური რუკების შედგენას,
3. დისკუსიას ჯგუფებში,
4.ინფორმაციის მოძიებას წარდგენა/გამოფენა/ ვიდეო
ფილმი და სხვა.
|
||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
|
||
ზოგადი კითხვა
|
რა არის კლიმატის ცვლილება და გამომწვევი
მიზეზები?
როგორია კლიმატის ცვლილება საქართველოში?
|
|
თემატური კითხვები
|
რა
ვიცით კლიმატის ცვლილების უარყოფით შედეგებზე?
|
|
შინაარსობრივი კითხვები
|
რა იწვევს
ამჟამინდელ გეოგრაფიულ პრობლემებს?
|
|
შეფასების გეგმა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეკითხვების დასმით საშუალება მეძლევა განვსაზღვრო მოსწავლეების წინარე
ცოდნა.დისკუსია დაეხმარება მოსწავლეებს მცდარი შეხედულებების წინასწარ დადგენაში ხელს შეუწყობს მოსწავლეებში ინფორმაციის შეკრებისა და დაჯგუფების,
თემის გააზრების,დასკვნების
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სხვა
საკითხები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო
უნარ-ჩვევები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.ინტერნეტ რესურსების მოძიების უნარები
2.მოსაზრებების გამოხატვის უნარი
3.პრეზენტაციისთვის საჭირო უნარ-ჩვევები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო
პროცედურები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
IX კლასის მოსწავლეები სადაც 8 ბავშვია.
შევკრიბავ გავყობ ორ ჯგუფად ვთხოვ მოსწავლეებს : გონივრული
იეროშის მეთოდით შეავსონ ასოციაციური რუკა, რომელიც წარმოდგენილია დაფაზე
„გლობარული პრობლემების რაობა“, მოსწავლეები გამოთქვამენ მოსაზრებებს და ვწერ ასოციაციურ რუკაზე შემდეგ ავღნიშნავ,
რომ ჩამოთვლილი პრობლემების უმრავლესობა ეკოლოგიურ პრობლემებთანაა დაკავშირებული
და ვთხოვ მოსწავლეებს ჩამოთვალონ გლობარული ეკოლოგიური პრობლემები. გონივრული
იერიშის საფუძველზე კეთდება მეორე ასოციაციური რუკა, გლობარული ეკოლოგიური პრობლემების
გათვალისწინებით.
კლასს ვთავაზობ თემას მსჯელობისათვის: „გლობარული პრობლემები
და საქართველო. მათი გამომწვევი მიზეზები“. ეს სავარჯიშო სახალისოა ბავშვები მსჯელობენ, კამათობენ,გამოთქვამენ
საკუთარ მოსაზრებას და არგუმენტებს, რომლებიც გამყარებულია წინასწარ
მოძიებული ინფორმაციით და ცოდნით.
მე ვასრულებ წამყვანის როლს და
ვაკვირდები და ვაძლევ დისკუსიას სწორ მიმართულებას. აუცილებლად დაცული უნდა იყოს
ქცევის ნორმები რომელიც მე და მოსწავლეები დისკუსიის დაწყებამდე ვთახმდებით. შემდეგ მოსწავლეებს ვთხოვ გამოთქვან თავიანთი
მოსაზრებები გლობარული პრობლემების შესახებ.
რა სმენიათ ამთემის შესახებ?, რა
უარყოფითი შედეგები მოჰყვება გლობარულ ცვლილებას? მოსწავლეთა ერთი ჯგუფი დაფაზე აფიქსირებს
თავისი ჯგუფის გამოთქმული აზრების ჩამონათვალს, ასევე იქცევა მეორე ჯგუფი,
შემდეგ ვაჯამებ მათ დავალებებს, დავალების დასრულების შემდეგ მოსწავლეებს
ვესაუბრები გლობარული პრობლემების ცვლილებაზე, მის გამომწვევ მიზეზებსა და
უარყოფით შედეგებზე. დაყოფილ ჯგუფებს
ვთავაზობ მოამზადონ ილუსტრაციული პლაკატები გლობარული ცვლილებების უარყოფით
შედეგების შესახებ. სამუშაოსათვის მოსწავლეებს 30 წუთი ეძლევეათ. დასრულების
შემდეგ ხდება პლაკატების გამოფენა და თითოეული ჯგუფის მიერ არჩეული ლიდერი
აკეთებს პრეზენტაციას. შემდეგ ჯგუფებს
ვთხოვ მოიძიონ ინფორმაცია კლიმატური
ცვლილების შემარბილებელი ღონისძიებებეის შესახებ და მოემზადონ შემდეგი
შეკითხვებისათვის.
1.რა იცით გლობარული
ცვლილებების შემარბილებელი ღონისძიებების შესახებ.
2.რა იწვევს გლობარულ
პრობლემებს .
3.რა ღონისძიებებია
გასატარებელი გლობარული რობლემების დასაძლევად.
|
დიფერენცირებული სწავლება
|
||
|
სპეციალური საჭიროებები
|
1.მოსწავლეებს ინტერესებისა და შესაძლებლობის
მიხედვით ვუნაწილებ დავალებებს.
2.მოსწავლეებთან ვმართავ დამატებით კონფერენციას და ვეხმარებით მათ
მონაცემების ორგანიზებაში.
3.ვაძლევ მითითებებს წყაროების მოძიების შესახებ.
|
|
არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების
ენა არ არის მშობლიური)
|
არ გვყავს ესეთი მოსწავლეები
|
|
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
|
მონაწილეობას იღებენ პროექტის ორგანიზებაში,ეხმარებიან სუსტ
მოსწავლეებს დავალების შესრულებაში, აწარმოებენ და აფასებენ ჯგუფის მუშაობას.
|
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო
ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)
|
||
ფოტოკამერა
კომპიუტერი
(ები)
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი
|
ლაზერული დისკი
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
ტელევიზორი
|
VCR, ვიდეო
ვიდეოკამერა
ვიდეო საკონფერენციო
აღჭურვილობა.
სხვა
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
||
მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
საგამომცემლო პროგრამები
ელფოსტის პროგრამა
ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
|
ფოტო/სურათების დამუშავება
ინტერნეტძიება
მულტიმედია
|
ვებგვერდის შექმნა
ვორდის პროგრამა
სხვა
|
ბეჭდვითი მასალები
|
შეგიძლიათ იხილოთ ბიბლიოგრაფიის ჩანართში
|
ინვენტარი/მასალები
|
საკანცელარიო
ნივთები (თაბახის ფურცლები,ფერადი მარკერები,დაფა,ცარცი.)
|
ინტერნეტრესურსები
|
|
სხვა რესურსები
|
საველე ვიზიტები,
ექსპერიმენტები, მოწვეული სტუმრები, მენტორები, მოსწავლეები სხვა ჯგუფებიდან,
ადგილობრივი თემის/საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები და ა.შ.
|
No comments:
Post a Comment